~ TeRaTak LavEnDeR ~

ALLAH did not promise, that life would be easy, but HE did promise, to go with you, every step of your life, with HIM by your side.. ^-^ pena berbicara lagi


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Atasi Mulut Berbau

Masalah mutut berbau pasti akan mendatangkan ketidakyakinan apabila berbual dengan seseorang. Bagi mengatasinya, racik halus-halus tujuh helai daun sirih dan ramas dengan semangkuk air suam. Campurkan dengan sedikit garam dan berkumurlah dengan air tersebut pada setiap hari , InsyaAllah masalah mulut berbau akan dapat diatasi.



Elakkan Kulit Berparut Selepas Bersalin

DALAM masa tiga hari pertama selepas bersalin, sapukan perut dengan kunyit hidup yang ditumbuk halus bersama garam. Barut perut seperti biasa. Pada hari keempat sehinggalah selepas tempoh berpantang, sapukan perut dengan air asam jawa yang telah dimasak dengan cuka. Barutlah perut seperti biasa. Jika sentiasa mengamalkannya nescaya perut anda tidak akan kelihatan pecah-pecah ataupun berparut.


Memulihkan Rasa Gatal di kemaluan

RASA gatal di kemaluan akan menimbulkan ketidakselesaan bagi kaum wanita amnya. Bagi menghilangkan rasa kegatalan tersebut, rebuskan beberapa helai daun sirih dan daun inai. Biarkan sehingga mendidih dan warna air berubah menjadi kekuningan. Biarkan sehingga air rebusan menjadi suam dan kemudian gunakan untuk membasuh kemaluan setiap kali anda membuang air kecil atau rasa kurang selesa.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...