~ TeRaTak LavEnDeR ~

ALLAH did not promise, that life would be easy, but HE did promise, to go with you, every step of your life, with HIM by your side.. ^-^ pena berbicara lagi


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


Daun Lidah Buaya atasi Rambut Gugur


Masalah keguguran rambut bukan sahaja dialami oleh wanita malah lelaki juga tidak terkecuali. Bagi mengatasinya, ambil lendir daun lidah buaya, lendir bunga raya dan lendir pokok litup bumi. Campurkan dengan sedikit minyak zaitun lalu sapukan pada keseiuruhan rambut selepas mandi malam dan bungkus kepala dengan tuala selama setengah jam. Pada keesokannya barulah dicuci. Amalkan seminggu sekali.


Meredakan benjol di kepala

Terkena pukulan benda keras seperti batu atau kayu boleh menyebabkan kepala benjol. Bagi meredakan benjol tersebut, segera sapukan air perahan asam jawa dan sedikit garam yang pekat ke atas benjol tersebut. Insya-Allah dalam masa 1 5 minit, kesan benjol tersebut akan mengecil dan mengempis.



Almari Pakaian

Bagi anda yang inginkan atmari pakaian sentiasa berbau harum, ambil beberapa helai daun pandan yang sederhana tua, racik halus-halus dan masukkan di dalam satu bekas. Letakkan di dalam almari pakaian anda. Tukarkan daun pandan tersebut selepas tiga hari. Selain almari berbau harum, anda juga boleh menjimatkan kos.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...