~ TeRaTak LavEnDeR ~

ALLAH did not promise, that life would be easy, but HE did promise, to go with you, every step of your life, with HIM by your side.. ^-^ pena berbicara lagi


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Semalam
Desa itu merenggut keyakinanku
Aku dihalau
Aku dipulau

Perlahan kuselak diari hidup
Dulu, kelmarin dan kini
Entah helaian mana yang merobek nama
Hingga tercampak hina

Buah-buah budi yang manis
Kuberi
Dahan-dahan bantu yang kukuh
Kuhulur

Bukan aku meminta
Aku sekadar merasa
Kepahitan yang menjalar

Di kedamaian ini
Kubawa diri pergi
Jauh dari pulau mereka

Bukan ini yang kupinta
Aku sekadar merasa
Kesunyian yang menduga


~Lavender, UM~
8 Februari 2005

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...