~ TeRaTak LavEnDeR ~

ALLAH did not promise, that life would be easy, but HE did promise, to go with you, every step of your life, with HIM by your side.. ^-^ pena berbicara lagi


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified



Al-kisah, dua sahabat lama dah tak berjumpa, not RM1 dan not RM50.

NOT RM1: Assalamualaikum 50 hinggit. Lama tak nampak?

NOT RM50 : Waalaikumussalam, aku biasa lah.. kadang merantau, kadang kat sini2 jer. Eh! ko yg tanya aku, engkau tu yg TERAMAT LAMA aku dah tak nampak, ko p mana?

NOT RM1 : Aku, standard la tempat biasa....ko kat mana lak...?

NOT RM50 : Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola, naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert, persembahan teater, tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak? Aku tak nampak pun kau kat tempat2 yg aku kunjungi....

Duit singgit menjawab dengan penuh bangga..

NOT RM1 : Hmm..aku biasa lah.. gi tempat-tempat yang HEBAT2 je... SURAU... MASJID... SURAU BALIK...


Kesimpulan:

Kalau kuar not RM50 beli tiket bola laju jer kan.. tak payah pikir panjang dah.. OK ON!!

Tapi rasa2nya kalau nak masukkan not RM50 tu dalam tabung masjid kita pikir lebih 10kali..

Sedangkan pahala bersedekah bukannya rugi macam tu jer.. tapi Allah janji dibalas dengan 10 KALI GANDA.. alangkah TERAMAT RUGINYA kita..!!!

Renung2kan ..dan selamat beramal.. ^-^



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...